2011. július 28., csütörtök

Kérdések...gondolatok... - Az Olvasás 7 hete 4.




Az Olvasás 7 hete-4. hét

"Ha a kedvenc írójával/íróival készíthetne interjú, ki lenne/kik lennének a kiválasztott(ak)? "



Nehéz ügy... Igazából azt hiszem a mai írók közül (és az elérhetetlen szektorból) elsőként Joanne Harrisel. Őt nagyon szeretem. Megkérdezném nem skizofrén-e egy kicsit...Merthogy mennyire nem hasonlít a Kékszeműfiú a Csokoládéra például. És nem témáját tekintve, hanem úgy egy az egyben. Meséljen csak a múltról nekem...a családról...régi nyarakról...régi történéseiről...szóval az emlékeiről. Szeretném megérteni azt a görcsös ragaszkodást és szerelmes imádatot, ami benne van a gyökerek iránt. Amivel újra feltámasztja s ezáltal újra élteti a régmúltat. Szószerint élővé teszi. Talán úgy én is megérteném a sajátomat.



Aztán megkérném valami régi recept alapján kotyvasszon nekem varázsitalt és reptessen vissza az időben. Mert én bizony Máraival nagyon-nagyon szeretnék beszélni. Nem is...csak beszéltetni szeretném. Nem görcsölnék rá, hogy "okosakat" kérdezzek, csak hagynám beszélni. Miről, miről? Hát a korról. Hogy hol romlott el? Hol romlott meg? Tényleg úgy és azért veszett ki az a nagyon fontos és ma fájóan hiányzó társadalmi réteg, a polgárság, ahogyan azt már leírta? Vagy most máshogyan gondolná?
És végül azt hiszem mindkettőtől megkérdezném, mennyire voltak/vannak tudatában annak, hogy amit az ember megalkot, az valahogy megalkotja az embert is? Mert rájuk (is) nagyon igaz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése